Interieurontwerp en realisatie kantoor voor onderdelen van Blokker Holding

29 oktober 2015

Blokker Holding gaat haar hoofdkantoor uitbreiden met twee nieuwe panden in Amsterdam Zuidoost. Medewerkers van Bart Smit, Intertoys en het Shared Service Center ICT van de Blokker Holding zullen in deze panden gehuisvest worden. De twee panden zijn naast het bestaande pand van de Holding gelegen en de panden worden aan elkaar verbonden om zo een campus te creëren. Met gepaste trots mogen wij nu melden dat Blokker Holding ons heeft gekozen als partij om het nieuwe interieur van hun kantoor te mogen ontwerpen en realiseren.

Volledig ontzorgen

Blokker Holding kwam bij ons met de vraag hen volledig te ontzorgen in het totale huisvestingstraject. De wens was om een fijne werkomgeving te creëren, die teamwerk stimuleert en de familiare sfeer binnen het bedrijf zichtbaar maakt en ondersteunt. Daarbij wilde onze opdrachtgever heel graag een duidelijke knipoog maken naar speelgoed en een warm en kleurrijk kantoor met karakter neerzetten. De basis van het concept is het ‘gevoel van een huiskamer waar kinderen spelen’, daarvoor zijn de steekwoorden eigentijds, familiair, klantgericht, transparant, praktisch en dynamisch het uitgangspunt geweest.

“Wij zijn trots om dit mooie project voor Blokker Holding te mogen doen!”

De opdracht betreft het creëren van de hoofdentree, de werkplekken op alle verdiepingen, het restaurant, de fotostudio waarin alle nieuwe producten worden gefotografeerd, een speelkamer (waar kinderen en medewerkers kunnen spelen, elkaar kunnen ontmoeten en kunnen ontspannen) en themakamers die dienen voor overleg. De familiaire sfeer wordt bereikt door het toepassen van warme houttinten en verschillende accentkleuren. Voor ons is dit een echt turnkey project waarbij bouwkundige aanpassingen, E-installaties, vloeren, wanden, schilderwerk, maatwerk, meubilair, kabelmanagement, volledige coördinatie en het projectmanagement tot de scope behoren. In totaal beslaat het project 4700 m².

Traject

Het ontwerp is in volledige samenspraak met een toegewijd team van Blokker Holding tot stand gekomen. In zes maanden tijd hebben wij met hen alle benodigde stappen doorlopen: een creatieve workshop in ons Belevingscentrum, een WerkPlekAnalyse, het schetsontwerp en diverse gezamenlijke sessies om het voorlopig ontwerp en het definitief ontwerp te bepalen. De bouw is op 26 oktober jl. gestart en de oplevering van het nieuwe kantoor zal plaatsvinden rond 1 juni 2016.

Meet weten over de Blokker Holding?

Neem contact op!