Location Intelligence

23 september 2015

Werken verandert en daarmee worden inrichtingsvraagstukken voor werkomgevingen steeds complexer. Efficiency staat hoog op de agenda van (bijna) elke organisatie. Om de volledige scope van een inrichtingsvraagstuk te kunnen bedienen, werken wij geregeld samen met diverse partners. Zo ook met AtSence. In dit artikel meer info over de dienstverlening van AtSence.

Evidence based

AtSence gebruikt het Internet of Things (IoT) voor het verbeteren van de klantervaring, een beter design en een effectiever* gebruik. Samen met de klant worden meetvragen bepaald als bijvoorbeeld de bezettingsgraad van (flexibele) werkplekken en vergaderruimtes, de gemiddelde verblijfstijd bij aanlanden, het gebruik van de koffie corner , mensa of ontvangstruimte. Ook vragen als waar ‘bevinden mijn collega’s van Sales of Communicatie zich?’ , ‘hoeveel mensen zijn er dagelijks binnen per afdeling, geslacht of tijdens regenachtige dagen?’ kunnen relevant zijn.

Specifiek meetplan

Op basis van de klantvraag worden meetbare KPI’s opgesteld die de basis zijn voor een locatiespecifiek meetplan. De vragen worden meetbaar door gegevens te verzamelen uit IoT sensoren zoals bijvoorbeeld het eigen Wi-Fi netwerk van bijvoorbeeld Cisco Aruba etc. die signalen van mobiele apparaten als smartphones, laptops en tablets verzamelen en in overleg kunnen daar desgewenst additionele sensoren als people counters, slimme camera systemen of iBeacons aan toe worden gevoegd.

Big data analyse met SmArthur

De verzamelde data wordt slim opgeslagen en geanalyseerd met behulp van door AtSence in-house ontwikkelde statistische analyses op big data. AtSence maakt hierbij gebruik van een unieke gecombineerde processeditor en -engine waarmee locatie specifieke processen en KPI’s in kaart worden gebracht.

Apps en data toevoegen

De data kan desgewenst ook worden verrijkt met kwalitatieve gegevens uit eigen iBeacon apps voor enquêtes, quick polls, indoor navigatie of  aanwezigheidsregistratie. De meerwaarde kan verder worden vergroot door  de location intelligence te correleren met eigen of externe databronnen als verkoopcijfers, personeelsbestanden  of  bijvoorbeeld weersinformatie voor het bepalen van weersinvloeden.

Location Intelligence” op maat of in eigen omgeving

AtSence levert modulaire dashboards en rapporten voor management, facilitair, retail en operaties. De geanalyseerde informatie is tevens te koppelen aan externe Business Intelligence tooling zodat men deze kan verwerken in eigen dashboards en rapportages.

AtSence is actief in de volgende markten: Educatie, Gezondheidszorg, Luchthavens en OV, Kantoor en Retail. Volledige informatie vindt u op de website van AtSence.

*Wikipedia: Een (voorgenomen) handelwijze is effectief of doeltreffend als de betreffende inspanningen en uitgaven daadwerkelijk bijdragen aan de realisatie van het beoogde doel. In feite wordt dus het effect gemeten van een bepaalde handeling.

Neem contact op!