Het is nogal een belofte die we maken bij Rever: jou als klant van A tot Z ontzorgen in het ontwerp en de realisatie van je turnkey interieurproject. Dat betekent niet dat je ons na het doornemen van de wensen en eisen van het project niet meer ziet tot de oplevering. Het betekent dat we jou en je team stap voor stap betrekken volgens ons Circle of Life concept. Samen realiseren we jouw interieur als een strategisch instrument dat de groei van je organisatie stimuleert.
De projectvraag: van het revitaliseren van een interieur tot het bouwen van een heel nieuw kantoor
De vragen die onze project consultants voorgelegd krijgen, zijn zeer divers: bestaande ruimtes dienen een nieuwe functie te krijgen, een organisatie besluit een ander pand te betrekken, of men gaat juist de bestaande werkomgeving revitaliseren. Wij denken ook vaak vanaf de start mee wanneer een klant een eigen gebouw gaat ontwerpen en realiseren.
Waar er bijvoorbeeld traditioneel pas goed over het interieur wordt nagedacht wanneer er al gebouwd wordt, hadden we voor het nieuwe kantoor van Bolton Bouw de kans om al in een vroeg stadium mee te denken met het architectenbureau. Zo realiseerden we samen een mooie wisselwerking tussen exterieur en interieur.
Ook stonden we naast onze opdrachtgever Intertoys in de onderhandelingen met de pandeigenaar over de casco op te pakken onderdelen van hun nieuw te betrekken pand. Met onze ervaring vermijden we situaties waarin een verhuurder muren sloopt of wit schildert die mogelijk vanuit het ontwerp niet weg hadden gehoeven of een andere kleur krijgen. Hoe eerder we bij een project betrokken zijn, hoe meer zorgen we uit de handen van de klant kunnen nemen en er het beste voor je uit kunnen halen.
Informatie vergaren, bepalen van ambitieniveau
De eerste stap in een project is dat een Rever projectteam – bestaande uit jouw projectconsultant, een interieurarchitect en een projectmanager – samen met de klant zoveel mogelijk informatie vergaart over de harde én de zachte kant van de projectvraag. We formuleren een antwoord op vragen als: “Hoeveel vergaderzalen zijn er nodig?”, “Hoe kan het interieur jullie werkmethodiek ondersteunen?”, “Hoe kunnen we de beschikbare vierkante meters het best invullen?” en “Hoe vertalen we visie en missie door naar het interieur?”. Daarbij bepalen we ook het ambitieniveau. Om de vergelijking met hotels te maken: kies je voor een standaard kamer, deluxe kamer, suite of penthouse?
Door onze ruime ervaring in het inrichten van werkomgevingen te combineren met de kennis en inzichten van de opdrachtgever, halen we het maximale uit de samenwerking. We betrekken het liefst zoveel mogelijk mensen uit de organisatie zodat de inrichting optimaal aan zal sluiten bij de interne processen. Dit kan onder andere met behulp van een speciale workshop en online tools die we ontwikkelden om de benodigde informatie boven tafel te krijgen. We adviseren onze klanten om ook intern een projectteam aan te wijzen, dat de interne tijdslijnen bewaakt en het vaste aanspreekpunt is voor een soepel verlopende samenwerking. Het is voor ons heel gewoon om een paar dagen per week bij onze opdrachtgevers aanwezig te zijn, zodat we de cultuur kunnen opsnuiven en de lijnen kort kunnen houden.
Samen realiseren we een interieur dat niet alleen nu past, maar ook meegroeit met jouw organisatie. Zo pakten we de nieuwe kantoorvleugel van VGZ vanaf de start interdisciplinair aan en werd de Kantoorcampus een deel van het antwoord op de vraag hoe deze zorgverzekeraar op een toekomstbestendige manier haar maatschappelijke rol kan vervullen.
Doorvertaling naar een eerste concept
Als we antwoord hebben op alle vragen, worden deze antwoorden door de interieurarchitect verwerkt in een schetsontwerp. Met stiften en schetsen maakt hij (of zij!) voelbaar wat de kwaliteiten van het gebouw en van de ruimte zijn en hoe het interieur de bedrijfsidentiteit kan ondersteunen en versterken. Als klant krijg je een gevoel bij de ruimtelijke vertaling van bedrijfsidentiteit, missie, visie en kernwaarden.
Steeds concreter: in welke kopjes wil je de koffie serveren?
Zitten we met het schetsontwerp helemaal op één lijn met de opdrachtgever, dan wordt alles digitaal verwerkt en op schaal getekend. Het ontwerp wordt steeds concreter. In deze fase komen heel vaak details bovendrijven waar niet eerder aan gedacht is. Denk bijvoorbeeld aan het ontwerp van een ontvangstruimte: hoe wordt er omgegaan met security, is er een garagepoort die vanop afstand geopend moet worden, is dit de plek waar de verwarming centraal geregeld wordt? Ook vragen als “Hoe wordt het afval verwerkt?”, “Welke koffieautomaat komt in de pantry?” en “Welke kopjes horen daarbij?” worden beantwoord.
De projectmanager, verantwoordelijk voor de realisatie van jouw interieurproject, maakt een raming op basis van het voorlopig ontwerp. Zijn er geen vragen meer, en is alles naar wens dan knopen we de losse eindjes aan elkaar in het definitieve ontwerp en een begroting. Vervolgens maakt de technisch tekenaar werktekeningen en worden alle partijen aangesloten door de projectmanager, die de definitieve offerte opstelt.
Dit levert twee grote voordelen op:
- Rever is zelf geen fabrikant en dus geheel onafhankelijk van eigen producten. We kiezen uit ons brede netwerk van leveranciers welke het beste bij jouw organisatie, identiteit, wensen en budget passen.
- Rever werkt taakstellend. Dat betekent dat we het volledige project realiseren binnen het budget waarvoor je tekent. Onze projectmanagers sturen alle partijen voor je aan.
Van de tekentafel naar de realiteit: hard werken voor onze projectmanager
In deze fase is de projectmanager van Rever in de lead: hij of zij zit bouwvergaderingen voor en zorgt dat alle partijen de afspraken nakomen. Onze projectmanagers zijn ons visitekaartje, hebben nauwe banden met onze leveranciers en weten wie op welke manier aan te spreken. Van bouwkundige aanpassingen, het leggen van vloeren, inbouwen van wanden, verlichting of maatwerk, tot het plaatsen van de losse inventarisatie en styling: de projectmanager neemt je alle zorgen uit handen en houdt je op de hoogte van de voortgang. Net zo lang tot jij helemaal tevreden bent met jouw nieuwe werkomgeving.
Ook voor nazorg bouw je op Rever
We zien het realiseren van jouw interieurproject als de eerste stap in een langdurige relatie. Op basis van een onderhoudscontract verzorgen we ook de nazorg, waarbij we op regelmatige basis bij je langskomen en met je meedenken. We helpen je stoelen bijstellen, controleren of alles naar behoren werkt, nemen nieuwe mensen mee in alle functies van de werkomgeving en helpen je aanpassingen maken wanneer je organisatie weer een groeistap maakt.
Ook benieuwd hoe jij het interieur van je organisatie kan inzetten om het beste uit je mensen te halen en jullie groei te ondersteunen? Beleef alvast de mogelijkheden in onze belevingscentrum te Utrecht: plan een vrijblijvend gesprek in met een van onze project consultants. Bellen kan op 030-2142255, of stuur een mailtje naar info@rever.nl.